maandag 25 november 2013

Weekmenu

Ik maak normaal gezien nooit een weekmenu. Soms zit het wel min of meer in mijn hoofd. Dit weekend heb ik mijn weekmenu echt op papier gezet. De reden is omdat mijn agenda heel vol zit deze week. Ook vorige week was dit zo. Vorige week heb ik iets te veel moeten zeggen : 't zijn boterhammen vanavond. Daarom heb ik gisteren pen en papier gepakt en ons menu opgeschreven. Daarna ben ik naar de winkel gegaan en heb alles gekocht die ervoor nodig was. Dit was niet zo veel. Het meeste had ik in voorraad.

Misschien denken sommige mensen nu : hoe doe je het anders?

Ik kijk meestal wat ik op voorraad heb. Het vlees zit in de diepvries, groenten in de frigo, de rest in de berging (blik of zo ...). Dan kijk ik de avond voordien wat we van vlees zullen eten, bedenk wat er van groenten zou bij passen, en zo is ons menu dag per dag geregeld.

Deze week moet ik echter iedere avond weg : vergaderingen, koorrepetitie, opendeurdagen, ...
Als ik 's avonds veel weg ben,  is er niet veel tijd meer over om de maaltijden te regelen. Al het huishoudwerk moet dan ook 's morgens gebeuren. Dus alles zal in een supertempo moeten gebeuren deze week.

Misschien zijn er nu mensen benieuwd wat het menu wordt? Ik zal het éénmalig prijsgeven :
maandag : stokbroodjes (zelf af te bakken) met charcutterie, sla en tomaat
dinsdag : verse vis met wortelpuree en ratatouille
woensdag : slaatje met kippereepjes
donderdag : kipfilet met bloemkool, worteltjes en aardappelen
vrijdag : lasagne (Brecht is alleen thuis)
En als er iets tussenkomt en ik kan niet maken wat ik had voorzien, heb  ik als plan B een omelet met (tja) boterhammen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten